Повернення і Гарантія
Покупка неякісного товару
В українському Законі «Про захист прав споживачів» у ст.8 зазначено, що якщо покупці виявили якісь явні недоліки у покупці, які могли з'явитися лише через заподіяні збитки виробником, то вони можуть вимагати замінити або повернути свою суму.
Мінусом, якщо зважати на п.12 ст.1 українського закону «Про захист прав споживача», це недоліки, через які покупку неможливо застосовувати за прямим призначенням. Якщо такий недолік виник через виробника і після ремонтних робіт виникає знову з незалежних від споживачів причин і ще має принаймні однією з цих ознак:
- На його усунення потрібно більше 2 тижнів
- Він якимось чином змінює придбання, що вже не потрапляє до угоди про придбання.
Якщо потрібна перевірка якості продукції, можливо проведуть експертизу в спеціальному сервіс-центрі, під час якого перевірять облік умов, зазначених у гарантійному талоні, експлуатацію продукції споживачем. З огляду на п.4 ст. 17 українського закону «Про захист прав споживача» експертизу організують протягом 3 діб з того моменту, як споживач отримав письмовий договір на проведення такої перевірки. Якщо зрозуміло з експертизи , що недоліки, що виникли після передач продукції покупцю, виявилися результатом порушень умов застосування товарів замовникам, збереження чи транспортування, то споживач повинен оплачувати цю експертизу власним коштом.
Якщо зазначені норми вчасно не задовольнити, то споживач зазвичай вимагає заміни бракованої продукції на той самий лише інший компанії, який вибрав він, отже із зміною розцінок і поверненням коштів, якщо у цьому виникла потреба. Продукт зазвичай відрізняється маркою.
Якщо замінюють товар з мінусом на продукт ідентичного виробника, що змінився у розцінці, зміну вартості не виконують. Якщо замінюють на товар відповідний якості іншої фірми чи моделі, то перерахунок ціни бракованої продукції у разі підвищення його вартості виконується, враховуючи його ціну під час обміну, а при зниженні розцінок – з огляду на його ціну на день придбання.
Будь-яке прохання покупця щодо повернення коштів необхідно задовольняти тієї ж доби, коли їх пред'явили, а за відсутності можливості повернути суму – протягом тижня. Якщо при розрахунку виявляється, що вартість покупки зросла, то підрахунок здійснюється тимчасово пред'явленого вимоги, а за зниженні – тимчасово покупки.
Придбання продукції відмінної якості, проте придбання не підійшло покупцеві з якоїсь причини
Враховуючи ЗУ «Про захист прав споживача» та ст.9 покупець може за 2 тижні замінити на ідентичний:
- якщо придбання не влаштувало покупців за відтінком, габаритами чи формою.
- неможливо застосовувати за призначенням, але за умов, що товар не застосовувався та має товарний зовнішній вигляд, споживчі характеристики, а також документацію.
Якщо під час обміну такого продукту немає, то споживачі можуть:
- придбати будь-який інший товар,
- вимагати суму, яка була витрачена на покупку товару,
- здійснити заміну товару на ідентичний при першому ж його надходженні у реалізацію.
При процедурі повернення суми підрахунки з покупцем здійснюються, враховуючи ціну на товар у день придбання. Можна попросити у продавця власну суму тому, яка була витрачена на покупку товару і він повинен їх повернути в той день, коли пред'явили ці вимоги або якщо не було можливості повернути всю суму - протягом тижня і не на день пізніше.
Будь-яку вимогу споживача розглянуть лише після того, як пред'явили товарний чек, що підтверджує придбання, збереження всієї комплектації товару, наявності упаковок від компанії, на якій повинен бути штрих-код і гарантійний талон. Тоді, коли має місце повернення товару низької якості, споживачеві потрібно дати акт (з круглою печаткою), який він отримав у Сервісному Центрі. У акті зазвичай вказується «істотні недоліки» купленого товару. Можна отримати заміну товару або повернення суми, тільки якщо дотримуватися кожної умови.
Однак трапляються випадки, за якими Вам можуть не замінять товар або не повернуть суму. Наприклад:
- з дня придбання продукту, який має недоліки, пройшло більше 2 тижнів;
- товар, який не має суттєвих недоліків, проте вже не має вигляду нового продукту і має будь-які недоліки, що виникли з вини покупців;
- під час перевірки якості товару знайшли факти, що свідчили про спробу розтину, ремонтних робіт або інших порушень гарантійних обслуговувань;
- відсутність документації, яка б підтверджувала придбання товару, гарантійного талону або всієї комплектації продукту.
Крім того, необхідно звернути увагу на те, що з огляду на п.3 ст.4 Закону України «Про захист прав споживача» споживач повинен:
- перед тим, як застосовувати товар, необхідно ознайомитися з правилами щодо застосування товару, які є з ним
- тоді, коли не зрозумілі умови застосування придбаного продукту, споживачам необхідно проконсультуватися з продавцем, виробником або іншою особою, яка зазначена в документах, що застосовують ці функції
- застосовувати продукт за призначенням та не порушувати умов експлуатації, зазначених у документах виробника або продавця.
- щоб уникнути негативних наслідків застосування товару, споживач повинен враховувати міри безпеки, зазначені в документах виробника або за відсутності їх, враховувати загальноприйняті заходи безпеки під час експлуатації товарів цього типу.
Повернення та заміна продукції деяких інтернет-магазином “Velobuy” у різні українські міста здійснюється зворотним пересиланням покупцем продукції поштовою службою Новою Поштою. Зворотне надсилання суми проводиться перерахуванням на картку клієнта. Перед тим як відправляти товару, покупець повинен зателефонувати оператору інтернет-магазину, з'ясувати умови відправлення.
З усього сказаного вище стає зрозуміло, як повернути товар, який мав недоліки. І ви дізнаєтесь, які види товарів не підлягають поверненню. При цьому є важливим моментом: повернути товар можна протягом двох тижнів. Якщо цей термін минув, ви вже не маєте права його здавати. Тому що швидше ви здасте бракований товар, то краще. При цьому вам відшкодують не лише суму бракованого товару, але й суму, яку ви сплатили для посилки.