Настав час поговорити про велосипедні бренди. Яку краще марку вибрати з величезної кількості представників велоіндустрії? Питання хороше. І на нього є проста відповідь:
Краще вибрати той бренд, який більше характеризує вас у житті
Нічого незвичайного все досить просто. Є хороші марки велосипедів, але дорогі, є середні та є недорогі. Мабуть із них і почнемо. Важкі часи чи просто ваш стиль економити – вибирайте бюджетні марки. Але при цьому не варто дивуватися чому найдешевші велосипеди за 100-150 $ будуть найнижчої якості. Ось чому:
- Запчастини:
Рама, колеса, трансмісія, амортизація та інші комплектуючі найдешевші у світі. Вони швидко закінчується природний термін експлуатації, не кажучи вже про відсоток шлюбу. По суті, ви купили недорогий велосипед, покаталися легенько на ньому 2-3 місяці і почали ремонтувати. Якщо є вільний час, робочі руки, потрібні інструменти і знаєте, де продаються такі ж дешеві запчастини, тоді чому б і ні. Катаєтеся і чиніть, нічого кримінального. - Складання:
Якщо вже доводиться економити, то тут ситуація повторюється. Найдешевші велосипеди вирушають із китайських заводів повністю розібрані. Приходять окремо рами, колеса, ланцюги, перемикачі, кермо та сідла. І їх уже починають збирати місцеві майстри. Якість збірки при цьому із серії “як пощастить”. - Зовнішній вигляд:
Для когось гарний дизайн і логотип відомого виробника, що красується, не грає ролі. Справді, тут як то кажуть на смак і колір. Але є нюанс у фарбуванні та наклейках. Економія на фарбі, велосипед отримує гірший вигляд, а найголовніше втрачає зовнішній захист від дощу та сонця. Внаслідок чого рами зі сталі іржавіють.
Ось у принципі основні мінуси у бік найдешевших велосипедів. Вище згадувалося про середній клас. В основному це місцеві марки, які щосили намагаються бути схожими на провідних виробників. Їх не так багато. Вони намагаються “одягати” свої велосипеди у дорожчі запчастини. Думати про дизайн і завжди розширювати свій модельний ряд, не тільки за кольорами та розмірами, але й за ціною та обважуванням. Їхня вартість потихеньку наближається до хороших, якісних велосипедів. Але від них не можна чекати на унікальні технології та фішки, як у супер-брендів. Адже вони замовляють своїх “вихованців” у провідних заводів виробників і, попросту кажучи, копіюють вже готові розробки. У принципі, такі марки можна охарактеризувати як золоту середину. Ціна-якість у таких брендів виходить врівноваженою. Вам залишається тільки зрозуміти, хто є хто.
Як це зробити? Звертайте увагу на ціну, власний сайт із описом кожної моделі, а також розмір дилерської мережі. Чим у великих країнах і містах торгується марка, тим більше вона заслуговує на довіру. Так як виробників велосипедів у світі дуже багато, то майже у кожній країні є свої представники середнього класу у веловиробництві. У нас в Україну постачають середняків з таких країн: Apollo (Австралія), Author (Чехія), Kellys (Словаччина), Kross (Польща), Cronus (Росія). Серед них теж є відмінності, наприклад російський Cronus буде ближчим до бюджетних марок, адже їх велосипеди йдуть прямо з дешевого Китаю і мета номер один – це низька ціна. А наприклад словацький Kellys дуже непоганий, але не всі моделі відповідають заявленій вартості, є переоцінені позиції.
А ось найбільш велосипедними країнами є: США, Німеччина та Тайвань. У них найбільша кількість брендів і добре розвинена конкуренція. Також глибоку історію з виробництва велосипедів зберігає Італія та Іспанія. Але загалом їх усіх поєднує один дивовижний та незаперечний факт:
90% усіх якісних велосипедів у світі виробляють на Тайвані.
Виробництво відбувається на кращому устаткуванні за індивідуальним замовленням постачальника та під суворим контролем якості
Прийміть це як даність. Велосипед за 400 $ і за 2000 $ буде виготовлений на тому самому тайванському заводі. Але ці заводи можуть відрізнятися за рівнем технологій та персоналу. Конфігурація рам, форма труб та їх обробка буде відрізнятися за якістю, вагою та ціною. Підбір компонентів і дрібніших деталей теж відрізняється і варіюється за вартістю від 100 до 500%. Якщо спростити то можна сказати, що Китай це завжди низька і рідше середня якість, а Тайвань це середня і висока якість виготовлення велосипедів.
Отже, на закуску у нас залишилися топ-бренди виробники велосипедів. Як говорилося раніше, вони майже завжди родом з Америки та Німеччини. Вони є двигуном велосипедного прогресу. У їхніх інженерних штаб-квартирах народжуються інновації та передові технології. Професіонали обирають їхні байки та перемагають на чемпіонатах світу та Олімпійських іграх. Це вже зовсім інший рівень, як і ціновий теж. У їхньому арсеналі найбільший вибір моделей та найрізноманітніші лінійки під усі види катання. Жодної сталі в рамах, тільки алюмінієві сплави із застосуванням баттінга. Найкращі з найкращих марок велосипедів – так коротко можна описати цих велогігантів.
Нижче наведемо табличку з порівнянням велосипедних брендів, які представлені у нас в Україні. За основні критерії візьмемо: вік марки та її популярність у світі. А умовно розділимо на три групи: найкращі, середні, бюджетні.
Родом із Каліфорнії Specialized починав свій шлях з велодеталей, а продовжив, випустивши перший гірський байк. З того часу рівень йшов лише нагору. Величезний успіх в Америці та у всьому світі. Найпопулярніший бренд у професіоналів.
Найкращі бренди велосипедів | ||||
назва | країна | досвід | дилерство | опис |
Giant | Тайвань | 46 років | 87 країн | Найбільший завод-виробник велосипедів у світі. У цієї фірми найбільші потужності та найбільша кількість контрактів на виробництво байків. Їхні клієнти: Scott, Trek, Colnago, Gary Fisher та ін. |
Merida | Тайвань | 46 років | 77 країн | Корпорація Merida – основний конкурент Giant. Також має власні заводи з найновішим роботизованим обладнанням з виготовлення рам. Загалом ціни нижчі, а якість на тому ж рівні. Нещодавно викупила половину акцій найбільшого американського бренду Specialized. |
Specialized | США | 44 роки | 87 країн | |
Trek | США | 44 роки | 103 країни | Ще одна суперпопулярна марка з Америки. Тут головною зіркою виступив її головний інженер Гаррі Фішер. Тут народжувалися ідеї про 29″ колеса і повнопідвісні моделі для швидкісного спуску. Правда помічені промахи в бюджетному сегменті, дуже слабка навішування на початкових моделях. |
Cannondale | США | 47 років | 14 країн | Ще один іноватор із США. Кадейли популярні у всьому світі, незважаючи на свою нескромну вартість. Мають значний перелік своїх запатентованих технологій. Що є вагомим приводом придивитися до цієї веломарки. |
GT | США | 39 років | 81 країна | Компанія починала з трюкових моделей BMX і згодом переросла у повноцінну марку. Фірмові рами Гаррі Тернера мають своєрідну посадку та знаходять своїх шанувальників у багатьох країнах. |
Scott | Швейцарія | 60 років | 30 країн | Ця марка починала зі спортивних товарів для зимових видів спорту та мотокросу. Пізніше додалося велонапрямок. Має не лише високий статус якості та популярності, а й вартості. Їхні велосипеди одні з найдорожчих. |
Cube | Німеччина | 25 років | 15 країн | Куби популярний бренд із Німеччини. Твердо має на меті стати номером один у цій країні. Німецька точність до деталей та унікальний дизайн не залишають шансів для поціновувачів гарних байків. |
Haibike | Німеччина | 22 роки | 10 країн | Цей бренд має баварське коріння і займає почесне місце в Німеччині. Своєю фішкою є наявність сильної лінійки електровелосипедів на акумуляторах Bosch. |
Ghost | Німеччина | 25 років | 38 країн | Молодий та амбітний бренд вирішив випускати моделі без початкової обвіски. Їхні байки починаються від 500$ і мають вже дискові гальма та хорошу трансмісію. Ідеальне складання та фарбування рам. |
Orbea | Іспанія | 88 років | 48 країн | Бренд зі своєю родзинкою. Свій завод у країні Басков і справді унікальні моделі у дитячій та міських лінійках. Хороша популярність завдяки співпраці з професійними командами. |
Bianchi | Італія | 133 роки | 61 країна | Легенда у виробництві шосейних велосипедів. Вся італійська пристрасть та вишуканість у дизайні рам. Найстаріші традиції та висока якість. Правда ви купуєте не тільки велосипед, але й ім’я, так що ціна не слабких. |
Лідери середнього рівня | ||||
назва | країна | досвід | дилерство | опис |
Pride | Україна | 11 років | 2 країни | Найпопулярніша марка з України. Прайди завоювали довіру споживачів гарною якістю своїх велосипедів та постійним пошуком кращого співвідношення ціна-якість (рівень обважування). Більшість відгуків про Pride є позитивними і це цілком заслужено. |
Leon, Optima | Україна | 13 років | 1 країна | ТМ Leon та Optima флагмани від Харківської компанії Велотрейд. Великий виробник переважно недорогих і доступних марок і моделей. Завжди орієнтувався на масового покупця з ринків та гіпермаркетів. В цілому бере ціною, але дизайн залишає бажати кращого, моделі схожі і не чіпляють своїм зовнішнім виглядом та навісом. |
Spelli | Україна | не вказано | 1 країна | Торгівельна марка Spelli з’явилася на ринку України відносно недавно. І орієнтується на більш високу планку порівняно зі своїми побратимами Avanti та Intenzo. Ці дві марки від того ж виробника, але займають найнижчий ціновий сегмент. |
Cyclone | Україна | не вказано | 1 країна | Ці марки від іншої Харківської фірми Pro Bicycle Group. Все повторюється, є кілька інших назв торгових марок з найнижчими цінами в основному для ринків. Cyclone виступає у ролі найдорожчої марки від цього місцевого виробника. |
Kross | Польща | 20 років | 35 країн | Найбільший виробник велосипедів у Польщі. З повною лінійкою всіх видів велосипедів, одягу та аксесуарів. Підтримує фахівців і загалом тримає рівень на “п’ятірку”. Кілька років тому виходив на український ринок, але добре не закріпився. |
Kellys | Словаччина | 27 років | 35 країн | Аналогічний бренд родом із Словаччини. Повноцінні лінійки, привабливий дизайн та відсутність дешевих модельних груп залучили до цього бренду свою аудиторію любителів якісних велосипедів. |
Apollo | Австралія | 38 років | 6 країн | Найбільша марка з далекої Австралії з величезним досвідом та цікавими напрацюваннями вийшла на наш ринок порівняно недавно. Доступні ціни та унікальна лінійка Neo з найлегшими дитячими велосипедами у світі. |
Author | Чехія | 25 років | 23 країни | Чеський виробник починав з недорогих велосипедів з невиразним дизайном та підбором компонентів. З роками лінійки набували більш цікавих характеристик і вийшли на свій середній рівень. Але від дешевих велосипедів так і не змогли повністю відмовитись. |
Норко | Канада | 54 роки | 15 країн | Здебільшого Norco спеціалізується на екстремальних байках. Компанія обрала для себе цікавий, але вузький напрямок та випускає в основному двопідвіси для швидкісних спусків та гірських трейлів. |
Cronus | Китай | 8 років | 6 країн | Перші велосипеди випускалися для китайського ринку. Згодом широка дистрибуція виникла Росії та інших країнах. Середня марка з присутністю найдешевших велосипедів. |
Focus | Німеччина | 25 років | 12 країн | Ці німецькі велосипеди були дуже популярними в Україні. Особливо лінійка шосейних велосипедів мала великий успіх у наших велосипедних фанатів кілька років тому |
Fuji | Японія | 119 років | 40 країн | Успішний бренд із глибокою історією з Японії. Велика популярність та якісні моделі з кожної лінійки ставлять цю марку у розряд найкращих. Відверто кажучи, я навіть не знаю чому бренд Fuji опинився в цій категорії:) |
На останньому місці нашого огляду – марки велосипедів із категорії найдешевших та низькоякісних. Відверто кажучи їх просто величезна кількість і всі вони схожі один на одного як близнюки. На сьогоднішній день кожна заповзятлива людина може відкрити подібний бренд. Правда максимум, що буде потрібно для створення такої власної китайської марки, буде придумати назву і вибрати кольори. Далі ставлять галочку навпроти – найдешевші компоненти – і готове. Як результат, сталеві запчастини з дешевої сировини, низькопробні камери та покришки, гірші перемикачі, керма які прокручуються, сідла не фіксуються і самі по собі рухаються при їзді, педалі які відпадають від поганого різьблення, ланцюги які стріляють та проскакують, а підшипники розсипаються у пил . Про дискові гальма я взагалі мовчу, краще купіть звичайні обідні V-Brake. Інакше ви отримаєте незрозумілі втулки з якимись перехідниками до яких кріпляться криві ротори (диски), колодки з горошину відклеяться від перегріву і пропадуть десь по дорозі і вам доведеться гальмувати ногами.
Якщо вирішили купити велосипед на довгий термін, краще купуйте якісний.
Або разом із дешевим велосипедом доведеться брати не дешевий абонемент у веломайстерську.
Взагалі для початку подумайте чи потрібний вам велосипед в принципі. Якщо потрібен, тоді визначтеся, на який термін ви його купуєте. Якщо на пару місяців, добре, можна і недорогий.
Найдешевші марки велосипедів | |
назва | країна |
Formula, Discovery | Україна, Харків |
Avanti, Intenzo | Україна, Харків |
Winner, Kinetic | Україна, Харків |
Тітан | Україна, Харків |
Ardis | Україна, Київ |
Premier | Україна, Київ |
Comanche | Україна, Київ |
Profi | Україна |
Velox | Україна |
Cross | Україна |
VNV | Україна |
Stern | Росія |
Novatrack | Росія |
Stark | Росія |
Stels | Росія |